dimecres, 28 de maig del 2014

Mar i Cel (Saïd) Mètrica -Borja Abad 4tC

Se-nyo-ra!... Blan-ca!... Per-do-neu-me: us mi-ro =10
per so-bre d’a-quest món. Vós en la te-rra =10
no heu nas-cut, no, com han nas-cut els ho-mes. =10
Vós sou d’al-tres es-pais, d’on s’en-gen-dra-ven =10
5 de la me-va in-fan-te-sa els dol-ços som-nis. =10
En veu-re-us, en sen-tir-vos!... Sols amb l’ai-re =10
que mo-veu en pa-ssar, la vi-da to-ta, =10
tot el meu ser, cos i à-ni-ma es des-per-ta, =10
i sent, vi-brant, que mor i viu a-lho-ra! =10
10 I amb goigs i pe-nes, i amb de-sigs i an--nies, =10
l’a-lè que heu res-pi-rat cer-co i as-pi-ro, =10
i en ell m’o-fe-go i m’hi re-bol-co l’à-ni-ma! =10
I u-na o-na-da po-tent, com la que a-rren-ca =10
del fons del mar les ro-ques per llen-çar-les =10
15 con-tra el sol i la llu-na i les es-tre-lles =10
u-na o-na-da de sang, sos-pirs i be-sos, =10
i bra-muls de sal-va-tge i clams de jo-ia, =10
i llà-gri-mes i que-ixes i har-mo-ni-es, =10
es-que-i-xant-me en pu-jar tro-ssos d’en-tra-nyes, =10
20 als meus lla-vis a-cut, i en ells s’es-ber-la =10
per po-der dir-vos, Blan-ca, que us es-ti-mo =10
més que s’es-ti-ma el vos-tre Déu els àn-gels, =10
més que s’es-ti-ma les hu-rís Ma-ho-ma, =10
més que s’es-ti-men tots els sers que a-le-nen, =10
25 que tots els que han vis-cut i els que han de viu-re, =10
es-pe-rits i mor-tals en cels i te-rres!

Versos: 26 
Els versos són decasíl·labs, sense rima entre ells.

HIPERBOLE
COMPARACIÓ
SINALEFA
AL·LEGORIA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada